Manastirea Sireti - Noutati  Printati aceasta pagina    
 
    RO | EN | DE | RU    
 

News

Page 1 of 134  > 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >>

publicat pe 21 aprilie 2017

Crestinii ortodocsi sarbatoresc in vinerea din Saptamana Luminata praznicul "Izvorul Tamaduirii". Nu are data fixa, iar anul acesta este praznuita pe 21 aprilie. Sarbatoarea se refera la vindecarea minunata a unui orb, care si-a recapatat vederea dupa ce Maica Domnului i-a vestit lui Leon cel Mare sa-l duca sa se spele cu apa unui izvor aflat intr-o padure din apropierea Constantinopolului.  Potrivit Traditiei, Leon, pe cand era neincoronat, intalneste un batran orb in gradina din apropierea vechii cetati bizantine. Dupa ce discuta cu acesta despre Dumnezeu si Invierea Domnului, orbul ii cere sa-i dea apa si sa-l duca in cetate. Leon cauta in imprejurimi un izvor si in momentul in care constata ca nu are de unde sa-i daruiasca orbului apa, i se descopera Maica Domnului si ii spune: "Nu este nevoie sa te ostenesti, caci apa este aproape. Patrunde, Leone, mai adanc in padure si, luand cu maini apa tulbure, potoleste cu ea setea orbului si unge cu ea ochii lui cei intunecati". Facand ascultare, Leon gaseste izvorul, ii potoleste setea orbului si dupa ce-l spala pe acesta pe fata, apa ii daruieste puterea sa vada.

  More»



publicat pe 20 aprilie 2017
  More»



publicat pe 10 aprilie 2017

Sarbatoarea Intrarii lui Hristos in Ierusalim este cunoscuta in popor sub denumirea de Florii. Parintele profesor Ene Braniste afirma ca aceasta sarbatoare se mai numea si Duminica aspirantilor la Botez, deoarece in aceasta zi catehumenii, care fusesera admisi la Botez, mergeau la episcop pentru a primi Crezul ca marturisire de credinta. Aceasta duminica a purtat si denumirea de Duminica gratierilor, pentru ca in cinstea ei, imparatii acordau gratieri.

Biserica vede in aceasta sarbatoare inaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce. El putea sa evite moartea, insa, o primeste de buna voie pentru a o birui. Lui nu-i este impusa moartea ca o necesitate, asa cum ne este impusa noua. De aceea El moare pentru altii, nu pentru Sine. El nu avea pacatul imprimat in firea Sa, ca noi toti, pentru ca S-a nascut ca om prin voia Sa.

  More»



publicat pe 08 aprilie 2017
Invierea lui Lazar este sarbatorita in Biserica Ortodoxa cu o zi inainte de Florii. Din Evanghelii aflam ca Lazar era fratele Martei si al Mariei si locuia in Betania. Aceasta localitate se afla in Tara Sfanta si este asezata pe una din culmile pietroase din sud-estul Muntelui Maslinilor.

In zilele care au premers Patimii Sale, Hristos se afla dincolo de Iordan, in Pereea, intr-un tinut pustiu. Aici va primi vestea ca Lazar era grav bolnav si ca este asteptat sa-l vindece. Evangheliile nu mentioneaza ce boala avea, insa, fara indoiala era o boala fara vindecare. Hristos nu pleaca spre Lazar, decat dupa doua zile de la aflarea acestei vesti. Ajunge in Betania, impreuna cu ucenicii Sai, in cea de-a patra zi de la moartea lui Lazar.  More»



publicat pe 08 aprilie 2017
Buna Vestire este praznuita de Biserica pe 25 martie. Buna Vestire sau popular Blagovestenia (termenul slav corespunzator celui de Buna Vestire), este praznicul in amintirea zilei in care Sfantul Arhanghel Gavriil a vestit Sfintei Fecioare ca va naste pe Fiul lui Dumnezeu.

Buna Vestire este prima sarbatoare confirmata in documente, dintre sarba­torile Maicii Domnului. Data acestei sarbatori a variat la inceput. Astfel, unii o sarbato­reau in ajunul Bobotezei (5/18 ianuarie), iar in unele Biserici din Apus, ca cele din Spania, Galia si Milano, Buna Vestire s-a sarbatorit pe 18 decembrie.

Parintele profesor Ene Braniste sustine ca sarbatoarea a fost introdusa la Roma de papa Leon al II lea (681-683). La inceput aceasta era doar locala si cu denumirea de sarbatoare a asteptarii Nasterii Dom­nului. Va­riatia datei de praznuire a existat in Apus pana in sec. XI, cand data de 25 martie/7 aprilie s-a generalizat in toata lumea catolica.

In Rasarit insa, data de 25 martie/7 aprilie s-a generalizat probabil indata ce Nasterea Domnului a inceput sa fie sarbatorita peste tot pe 25 decembrie/7 ianuarie, adica inca din prima jumatate a sec. al V lea.

Buna Vestire este sarbatorita in fiecare an in perioada Postului Mare, fiind una dintre sarbatorile pentru care Biserica acorda dezlegare la peste, indiferent in ce zi ar cadea aceasta.

  More»



publicat pe 08 aprilie 2017

– Părinte, dacă am o problemă, spuneţi-mi vă rog,  la cine să merg, la un preot sau la un psiholog?

Eu aș zice: Bineînțeles că ar trebui la un preot. Dar observ cu multă, multă durere un lucru în lumea noastră: simțim din ce în ce mai des că noi, preoții, nu găsim felul ortodox de a-l asculta, de a-l înțelege, de a-l învia pe om. Și zic așa, ca unul care vine din Apus, unde Biserica de o mie de ani nu a fost, și unde spiritualitatea apuseană a falimentat total; veacul al XX-lea i-a manifestat falimentul care era în ea demult.

  More»



publicat pe 06 aprilie 2017

pestera_sf_maria_egipteanca_1Sfânta Maria Egipteanca s-a nevoit în preajma locului în care Domnul nostru Iisus Hristos a fost botezat de către Sfântul Ioan („Betaraba, dincolo de Iordan” – Ioan 1, 28).

După tradiţie, peştera în care a vieţuit Sfânta Maria Egipteanca timp de 47 de ani se află pe un versant abrupt, nu prea înalt, din apropierea Iordanului.

O scară de lemn montată de arheologii iordanieni uşurează accesul pelerinilor. Peştera este alcătuită din trei cămăruţe mici şi goale. Aici este locul în care Sfânta Maria Egipteanca s-a pocăit pentru viaţa sa păcătoasă, ajungând la înalte măsuri duhovniceşti.

Aşezată într-o zonă deşertică, cu aer uscat şi fierbinte, peştera oferă o perspectivă amplă asupra văii Iordanului.

  More»



publicat pe 02 aprilie 2017

Din numărul total al populației Republicii Moldova care și-a declarat religia la recensământul din 2014 (2 611,8 mii persoane), 96,8% s-au identificat ca fiind ortodocși, cu 1,3 puncte procentuale mai mult față de 2004.

Din rândul persoanelor de altă confesie fac parte baptiștii (creștinii evanghelici baptiști), care reprezintă 1,0%, martorii lui Iehova, cu o pondere de 0,7%, penticostalii – 0,4%, adventiștii de ziua a șaptea – 0,3%.

Catolicii reprezintă 0,1%.

Ponderea persoanelor care s-au declarat atei sau agnostici a fost de 0,2%, cu 1,2 puncte de procentuale mai puțin față de 2004.

193 mii de persoane nu și-au declarat religia, reprezentând 6,9% din populația țării.

Datele recensământului au fost făcute publice astăzi, 31 martie, într-o conferință de presă, la aproape trei ani de la colectarea datelor.

  More»



publicat pe 02 aprilie 2017
A sta de-a dreapta sau de-a stânga lui Dumnezeu stă în puterea noastră.

Iată-ne ajunşi şi în Duminica a cincea a Sfântului şi Marelui Post, când prăznuim pe Sfânta Maria Egipteanca. Să urmărim puţin cum ne-a pregătit Biserica perioada de trecere a Sfântului şi Marelui Post.

Desigur, la început nu a fost aşa, pentru că Mântuitorul Hristos, înălţându-se la cer, a lăsat porunca iubirii de Dumnezeu, porunca iubirii de aproapele, porunca frângerii pâinii şi atât. Înainte vreme, în secolul I-îi, în secolul al II-lea, creştinii se împărtăşeau chiar şi mâncaţi. De ce? Pentru că ei trăiau cu Dumnezeu şi nu era importantă o altfel de pregătire. Sunt creştinii care, dacă a fost cazul şi-au dat viaţa şi sângele lor, pentru credinţa în Hristos. Sunt creştinii care au spus: „Da, noi credem în Iisus Hristos şi nu vrem să ne închinăm la alt dumnezeu, străin”.

  More»



publicat pe 01 aprilie 2017

Despre Întruparea Domnului pentru praznicul Bunei Vestiri

Imnul Acatist al Maicii Domnului a fost compus în inima Imperiului bizantin şi s-a răspândit pretutindeni în lumea creştină, devenind un etalon imnografic pentru spiritualitatea ortodoxă.

Un acatist (akathistos) este un imn închinat unei persoane sfinte sau unui eveniment sfânt.

În sens propriu, cuvântul akathistos înseamnă „a sta în picioare“, ceea ce indică faptul că cei care ascultau acest imn nu stăteau în genunchi, ci în picioare. Acatistul are la origine condacul bizantin, un poem alcătuit din 18-24 de tropare sau strofe, fiecare cu câte 20-30 de versuri, aranjate în acrostih (în ordinea alfabetică grecească); fiecare strofă are acelaşi număr de silabe şi aceleaşi accente ca şi prima strofă. Aceste tropare erau precedate de o strofă aparte, ce avea în comun doar glasul (nu şi melodia) şi refrenul.  More»



Page 1 of 134  > 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >>


 
loc. Sireţi, r. Străşeni
tel. 0-237-71705